Louhen nimissä lähetettyjä huijausviestejä liikkeellä

Muokattu: Ti, 15 Joulu, 2020 klo 1:23 PM


Louhen nimissä on lähetetty huijausviestejä, joissa pyydetään viestin vastaanottajaa maksamaan verkkotunnusmaksu. Huijausviestin tunnistaa otsikosta “Palvelujen uusiminen” ja siitä, ettei sitä ole lähetetty louhi.fi -päätteisestä sähköpostiosoitteesta.


Mikäli epäilet maksukorttisi tietojen päätyneen vääriin käsiin, kehotamme ottamaan viipymättä yhteyttä omaan pankkiin tai luottokorttiyhtiöön.Tee sitten poliisille rikosilmoitus.


Mistä tunnistat aidot Louhen viestit ja voit tarkistaa palvelujasi koskevat tiedot turvallisesti?

Louhen omat tiedotteet lähetetään aina louhi.fi -päätteisestä sähköpostiosoitteesta. Palvelujasi koskevat tiedot ja maksut voit tarkistaa osoitteessa https://kauppa.louhi.fi/console


Pääset Louhen itsepalvelukonsoliin myös Louhen etusivun kautta www.louhi.fi, jonka oikeasta yläkulmasta löytyy linkki (katso kuva alla).


Miten toimia, jos et ole varma viestin aitoudesta?

Jos viesti arveluttaa, älä klikkaa epäilyttävältä vaikuttavan viestin sisältämää linkkiä, vaan mene selaimella suoraan haluamasi palvelu sivuille. Voit tehdä tämän kirjoittamalla itse kyseisen osoitteen selaimen osoiteriville tai käyttämällä itse tallettamaasi kirjanmerkkiä, jos sellaisen olet tehnyt.


Ohjeita nettihuijauksilta suojautumiseen löydät esimerkiksi Kyberturvallisuuskeskuksen sivuilta artikkelista “Näin suojaudut nettihuijaukselta”.

Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.