Viestit eivät mene perille Googlen Gmail-osoitteisiin - mitä teen?

Muokattu: Pe, 15 Syys, 2023 klo 3:42 PM


 

 

 

Mikäli saat viestin lähetyksen jälkeen paluupostina virheilmoituksen otsikolla: "Mail delivery failed: returning message to sender" ja viesti on lähetetty Google Workspace- tai Gmail-sähköpostiin, johtuu ongelma siitä, että verkkotunnukseltanne puuttuu tai sille on virheellisesti määritelty SPF-tietue.

 

Virheviestin sisältö on tyypillisesti:

This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed: <vastaanottajan Google-sähköpostiosoite>>
host gmail-smtp-in.l.google.com [Googlen IP-osoite]
SMTP error from remote mail server after end of data:
550-5.7.26 This mail is unauthenticated, which poses a security risk to the
550-5.7.26 sender and Gmail users, and has been blocked. The sender must
550-5.7.26 authenticate with at least one of SPF or DKIM. For this message,
550-5.7.26 DKIM checks did not pass and SPF check for [lähettäjän domain] did not pass
550-5.7.26 with ip: [lähetyspalvelimen IP-osoite]. The sender should visit
550-5.7.26 https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication for
550 5.7.26 instructions on setting up authentication. n5-20020a195505000000b00500a65e94c8si641967lfe.448 - gsmtp


Ongelma ratkeaa määrittelemällä verkkotunnukselle SPF-tietue ohjeartikkelimme mukaisesti.

 

 

 

Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.