Usein kysytyt kysymykset (UKK)

Muokattu: Ma, 15 Loka, 2018 at 8:38 AM



Louhen palveluihin liittyvät usein kysytyt kysymykset ja vastaukset.






Kotisivuni ovat toisella palveluntarjoajalla. Voiko teiltä tilatun verkkotunnuksen ohjata nykyisiin kotisivuihini?
Kyllä voi. Domainin tilauksen yhteydessä voit asettaa URL / FRAME -edelleenohjauksen nykyisiin kotisivuihisi. Voit myös asettaa A-tietueella ohjauksen IP-osoitteeseen. Tietueita voi päivittää Oma Louhi -palvelun kautta myös tilauksen aktivoinnin jälkeen. Tarvittavat asetukset ja ohjeet ohjauksen tekoon saat kotisivujesi palveluntarjoajalta.



Saan ilmoituksen "sivustosi ei ole turvallinen", miten toimin?

Yhteytesi ei ole salattu eli sivustoltasi puuttuu SSL varmenne. Myös Google on alkanut suodattamaan hakutuloksilta pois sivustoja jotka Google luokittelee turvattomiksi. Yksittäiselle verkkotunnuksellesi saat tilattua meiltä SSL serttifikaatin kauppamme kautta. Webhotelli perus, rajaton sekä voima paketteihin sisältyy SSL sertifikaatti. Sertifikaatin toiminnan saat testattua kirjoittamalla verkkotunnuksen alkuun https:// esim https://louhi.fi. Kysy lisää asiakaspalvelustamme.



Kuinka uusin verkkotunnukseni voimassaolon?

Verkkotunnuksen voimassaolon saa uusittua maksamalla palveluun kuuluvan laskun joka toimitetaan n.1kk ennen laskutuskauden vaihtumista. Verkkotunnus on mahdollista uusia 1,2,3,4 tai viideksi vuodeksi kerrallaan.



Sivustollani on Louhen logo ja teksti "verkkotunnus on varattu asiakaallemme"?

Uutta verkkotunnusta tilattaessa liikenne on oletuksena ohjattu kyseiselle Louhen sivustolle. Verkkotunnuksen liikenteen saat ohjattua tilausvaiheessa tai myöhemmin Oma Louhen kautta haluamaasi palveluun.



Kuinka siirrän olemassa olevan verkkotunnuksen Louhelle ylläpitoon?

Olemassa olevan verkkotunnuksen saat siirrettyä meille pyytämällä nykyiseltä verkkotunnusvälittäjältäsi verkkotunnukselle siirto- / välittäjänvaihtoavaimen. Avaimella saat tilattua verkkotunnukselle siirron kauppamme kautta osoitteesa kauppa.louhi.fi.



Mistä saan verkkotunnukselleni siirto- / välittäjänvaihtoavaimen?

Ota yhteys asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@louhi.fi



Tilaamaani palvelua ei vielä ole aktivoitu. Miksi?
Aktivoimme tilaukset, kun tilauksesta luodun laskun suoritus kirjautuu järjestelmäämme. Mikäli maksat tilauksen verkkomaksuna Oma Louhen kautta aktivoidaan tilaus heti. Mikäli valitset laskutustavaksi postitse tulee palvelun aktivointiin vähintään 3-4vrk viive (laskun postitus ja laskun maksu).


En ole saanut laskua postitse. Mitä teen?
Laskut löytyvät aina toimitustavasta riippumatta Oma Louhi -palvelun Laskut-valikon kautta. Kirjaudu Oma Louhi -palveluun ja maksa avoin lasku verkkomaksuna. Näin varmistat palvelusi jatkon katkoitta. Muistathan myös meille ilmoittaa uudet yhteystietosi mikäli ne ovat vaihtuneet. Meille ne eivät päivity väestörekisterijärjestelmän kautta. Tiedot saat päivitettyä suoraan kirjautumalla Oma Louheen tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.



En ole saanut minulle lähetettyä sähköpostia, missä vika?
Tarkista ensin roskapostikansiosi. Mikäi käytössäsi on toisen palveluntarjoajan postipalvelimet kuin Louhen varmista että vika ei ole heidän päässä. Tämän jälkeen voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme ja pyytää selvittämään asiaa. Kerro mys mahdollisesta virheilmoituksesta tai toimita se suoraan meille tuki@louhi.fi. Tarvitsemme viestistä lähettäjän ja vastaanottajan sähköpostiosoitteet ja mahdollisimman tarkan lähetysajan.



Olen poistanut sähköposteja tai materiaalia webhotellistani, onko niitä mahdollista enään palauttaa?

Webhotelleistamme varmuuskopiot löytyvät 7vrk ajalta. Mahdollisissa materiaalin palautuksiin liittyvissä asioissa ole yhteydessä tukeemme tuki@louhi.fi jolloin selvitämme onko materiaalia vielä mahdollista palauttaa. Kerro viestissäsi miltä sivustolta ja miltä ajalta tiedostoja on poistettu ja minkä nimisiä mikäli tiedossa.



Olen unohtanut Oma Louhen tunnukset, mistä saan uuden?

Klikkaa oma.louhi.fi kirjautumisikkunan alapuolelta Unohtuiko salasanan. Syötä seuraavaksi asiakastietoihin tilaajaksi merkitty sähköpostiosoite sekä jokin asiakastililtä löytyvä verkkotunnus (domain). Uudet tunnukset saat myös Olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.



Olen unohtanut hallintapaneelin (cPanel) tunnukset, mistä saan uudet?

Hallintapaneelin tunnukset saat palautettua Oma Louhen kautta (https://oma.louhi.fi). Valitse etusivulta "Sopimukset" välilehti > "klikkaa kyseistä Webhotellia" > "Palauta salasana". 


Salasana toimitetaan asiakastiedoissa merkittyyn tilaajan sekä mahdollisten teknisten henkilöiden sähköpostiosoitteisiin. Viestissä saattaa toisinaan kestää useita minuutteja. Mikäli ette pääse kirjautumaan Oma Louhi palveluun, voitte olla yhteydessä suoraan sähköpostitse osoitteeseen tuki@louhi.fi tai puhelimitse 09 31 581 080.



Laskuni on hyvitetty, mitä tämä tarkoittaa?

Lasku on mitätöity eli siihen emme enään ota maksusuorituksia vastaan. Mikäli haluat jatkaa palvelun käyttöä ole yhteydessä asiakaspalveluumme.



Sain sähköpostia otsikolla IMMEDIATE VERIFICATION required for... Vaatiiko tämä minulta toimenpiteitä?

Uudet ICANN:in käytännöt vaativat että uusia verkkotunnuksia rekisteröidessä ja vanhoja rekisteröintejä jatkaessa verkkotunnuksen omistajan sähköpostiosoite tulee vahvistaa 14 päivän sisällä rekisteröinnistä tai jatkorekisteröinnistä.
Mikäli vahvistusta ei suoriteta 14 päivän sisällä, verkkotunnus lakkaa toimimasta kunnes vahvistus on suoritettu.
Vahvistus suoritetaan vain kerran jokaisen sähköpostiosoitteen kohdalla. Jatkossa saat kerran vuodessa vahvistusviestin sähköpostiisi jota kautta yhteystiedot täytyy varmistaa että ovat ajan tasalla

ICANN on verkkotunnusasioista päättävä kansainvälinen järjestö ja uuden käytännön tarkoitus on varmistaa että verkkotunnukseen on liitetty toimiva sähköpostiosoite.

Domainin julkisia whois-tietoja voit tarkastella ja muuttaa Oma Louhen kautta Jos asiakastunnuksesi ovat hukassa, voit tilata uudet kirjautumissivun linkistä "Oletko unohtanut salasanasi".




Kuinka liityn/poistun uutiskirjetilaus listalta?

- Kirjaudu sisään Oma Louheen oma.louhi.fi > yhteystiedot välilehti > muokkaa > uutiskirje raksi pois / päälle.

- Klikkaa saamasi uutiskirjeen alalaidasta poistu listalta.







Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.